Kerklaan 11

6191 GM Beek

Bij niet urgente vragen

Stuurt u ons een e-consult

Praktische Informatie

Praktische Informatie

De praktijk is geopend van 08:00 tot 17:00

U kunt herhaalrecepten op 3 manieren aanvragen. Dit kan:

  • Via de WebApp. U heeft via de WebApp inzicht tot uw actuele medicatie. Voordat u van deze dienst gebruik kunt maken dient u zich via de doktersassistente te registreren. U heeft hiervoor een mobielnummer en mailadres nodig.
  • Telefonisch via de herhaalreceptenlijn. U kiest voor keuze 2. Daarna spreekt u duidelijk uw naam, geboortedatum, naam van het medicijn en de apotheek in. Uw recept ligt dan de volgende werkdag voor u klaar bij de apotheek.
  • Via de brievenbus die ophangt in de praktijk. U kunt hier de doosjes van de medicijnen instoppen. Heeft u het medicijn voor 12.00 uur in de brievenbus gedaan dan ligt het medicijn de volgende werkdag  vanaf 14.00 uur klaar in de apotheek. Recept na 12.00 uur in de brievenbus gedaan dan ligt het recept de daarop volgende werkdag vanaf 14.00 uur klaar in de apotheek.
    •  

De praktijkondersteuner somatiek begeleidt patiënten met chronische aandoeningen zoals:

  • Diabetes mellitus
  • Hoge bloeddruk
  • Hoge cholesterol
  • Astma/COPD


De Praktijkondersteuner GGZ 
begeleidt patiënten met psychische klachten. U kunt denken aan depressie, angststoornissen, relatieproblemen, burn-out. Indien het nodig is verwijst zij hen naar een psycholoog of psychotherapeut.

De assistente staat u als eerste te woord wanneer u met de praktijk belt. Ze maakt afspraken voor het spreekuur, de huisbezoeken en het telefonische spreekuur. Zij weet het antwoord op veel praktische vragen, bijvoorbeeld over verwijzingen en recepten. U kunt haar ook bellen voor uitslagen van urine- of bloedonderzoek en voor herhalingsrecepten.

U kunt bij de assistente verder terecht voor:

  • Herhaalrecepten
  • Het meten van de bloeddruk
  • aanstippen van wratten
  • verbinden van wonden
  • oren uitspuiten
  • hechtingen verwijderen
  • zwangerschapstest
  • urine onderzoek
  • suiker- en Hb-controle
  • uitstrijkjes (in het kader van het bevolkingsonderzoek
  • Doppler onderzoek
  • ECG maken
  • Gehoortest
  • zwachtelen en tapen
  • verstrekken van informatiefolders
  • Bloedprikken
    •  

Maak hiervoor telefonisch een afspraak, op werkdagen tussen 8.00-10.30 uur of tussen 15.00-17.00 uur.

Het Gezondheidscentrum Neerbeek werkt dagelijks aan verbetering van zorg. Ook hebben we een kwaliteitskeurmerk: de praktijk-accreditatie van het NHG (Nederlands Huisartsen Genootschap). Een van de  punten waaraan gewerkt wordt is de communicatie aan de telefoon. Deze willen we verbeteren door middel van triage.

Wat is triage
Triage is een gerichte ondervraagmethode, waarbij de urgentie van een medisch probleem wordt bepaald. Dit betekent dat beter afgewogen kan worden of een klacht onmiddellijk, dezelfde dag of een dag later gezien kan worden. 

Al aan de telefoon zult u merken dat de doktersassistente meer gerichte vragen aan u zal stellen om een betere afweging te maken van het medische probleem. Dit doet ze namens en voor de artsen. Voor minder urgente gevallen zult u van al onze gediplomeerde doktersassistentes goede adviezen krijgen, die gebaseerd zijn op de NHG-richtlijnen (landelijk ontwikkelde richtlijnen), of een afspraak op een termijn die past bij de urgentie van de klacht.

Wat zijn voor u als patiënt de voordelen?
De voordelen voor u zijn:

  • U kunt sneller terecht bij medisch urgente situaties;
  • Wachttijden kunnen teruggedrongen worden door betere planning;
  • Het telefoonverkeer in de huisartsenpraktijk wordt efficiënter.

Met triage willen we een verbetering in het Gezondheidscentrum Neerbeek bewerkstelligen. Dit vergt een verandering in stijl, dit vergt inspanning van de assistentes, artsen en patiënten. Als artsen en medewerkers van het Gezondheidscentrum Neerbeek, geloven wij dat wij hiermee de logistiek en het medisch handelen een positieve impuls kunnen geven.

Het komt helaas regelmatig voor dat patiënten een afspraak maken om vervolgens niet op het spreekuur te verschijnen. Hiermee gaat onnodig spreekuur tijd verloren. Deze verloren tijd gaat met name ten koste van andere patiënten, die ook graag een afspraak willen maken.
Als u de afspraak niet door kunt laten gaan vragen wij u (het liefst 24 uur) van tevoren de afspraak af te zeggen door te bellen. Een andere patiënt kan dan in uw plaats ingepland worden.

Wat gebeurt er wanneer u niet (tijdig) afzegt?
Wanneer u niet op uw afspraak komt, krijgt u in uw medisch dossier een aantekening NVGB (Niet verschenen Geen Bericht). Dit is voor alle medewerkers in de praktijk zichtbaar.
De eerste keer ontvangt u daarover van ons bericht. Indien u een tweede keer niet op uw afspraak komt zonder af te bellen, brengen wij 30 euro in rekening. Let op: dit bedrag wordt niet vergoed door uw zorgverzekering!
We sturen u een rekening per post. Indien betaling uitblijft, kan een incassobureau worden ingeschakeld.
Gezien het feit dat dit niet meer incidenteel gebeurt, maar regelmatig, hebben wij ons genoodzaakt gezien, conform landelijke richtlijnen (LHV, Landelijke Huisartsenvereniging) deze regel in te voeren.

Translate »

Onze WebApp

Door onze WebApp heeft u altijd inzicht in uw eigen medische gegevens: bekijk bloeduitslagen en specialistenbrieven, lees wat uw huisarts u heeft geadviseerd. Daarnaast kunt u herhaalmedicatie bestellen, een afspraak plannen of om een e-mailconsult vragen.

Wij nemen nieuwe patiënten aan

Schrijf u in via het formulier

Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul met formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail. 

Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken. 

Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.

Uitslagen onderzoek

Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:

  • Laboratoriumuitslagen (overzicht van metingen die uw zorgverlener met u heeft gedeeld)
  • Lichamelijk onderzoek (de diagnostische waarden: bloeddruk, lengte en gewicht)
  • Toegangslogboek (overzicht van wie er inzage heeft in uw medisch dossier)
  • Verslaglegging (per onderwerp de voorlopige conclusie en gemaakte afspraken (E&P regels)
  • Overgevoeligheden en bijzonderheden
  • Mijn documenten (in- en uitgaande correspondentie, bijvoorbeeld verwijsbrieven)
  • Actueel medicatieoverzicht

E-Consult

Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.

Nog geen account?

Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop

Toch liever telefonisch?

Herhaalmedicatie

U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen. Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. 

Dossier inzage

Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.

Gegevensuitwisseling

Hoe werkt het Landelijk Schakelpunt?

Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken. In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.

Heb ik wel een afspraak nodig?
thuisarts_logo[95]

Liever telefonisch?

Herhaalrecept Bestellen

1
Uw gegevens
2
Gegevens Apotheek
3
Medicijnen
4
Last Page
Laten Bezorgen? *
Medicijnen
Call Now Button Ga naar de inhoud