Het Gezondheidscentrum Neerbeek werkt dagelijks aan verbetering van zorg. Ook hebben we een kwaliteitskeurmerk: de praktijk-accreditatie van het NHG (Nederlands Huisartsen Genootschap). Een van de punten waaraan gewerkt wordt is de communicatie aan de telefoon. Deze willen we verbeteren door middel van triage.
Wat is triage
Triage is een gerichte ondervraagmethode, waarbij de urgentie van een medisch probleem wordt bepaald. Dit betekent dat beter afgewogen kan worden of een klacht onmiddellijk, dezelfde dag of een dag later gezien kan worden.
Al aan de telefoon zult u merken dat de doktersassistente meer gerichte vragen aan u zal stellen om een betere afweging te maken van het medische probleem. Dit doet ze namens en voor de artsen. Voor minder urgente gevallen zult u van al onze gediplomeerde doktersassistentes goede adviezen krijgen, die gebaseerd zijn op de NHG-richtlijnen (landelijk ontwikkelde richtlijnen), of een afspraak op een termijn die past bij de urgentie van de klacht.
Wat zijn voor u als patiënt de voordelen?
De voordelen voor u zijn:
- U kunt sneller terecht bij medisch urgente situaties;
- Wachttijden kunnen teruggedrongen worden door betere planning;
- Het telefoonverkeer in de huisartsenpraktijk wordt efficiënter.
Met triage willen we een verbetering in het Gezondheidscentrum Neerbeek bewerkstelligen. Dit vergt een verandering in stijl, dit vergt inspanning van de assistentes, artsen en patiënten. Als artsen en medewerkers van het Gezondheidscentrum Neerbeek, geloven wij dat wij hiermee de logistiek en het medisch handelen een positieve impuls kunnen geven.